WML introduceert Slimme Meter

05 feb 2013
- In de energiewereld wordt hij al langer toegepast, maar voor het waterverbruik is het een redelijke noviteit: de Slimme Meter. Zakelijke klanten die een dergelijke meter gebruiken, kunnen vanaf nu via een datalogger het waterverbruik op afstand uitlezen en online volgen via een speciaal ontwikkelde webapplicatie. Attractiepark Toverland in Sevenum en zonnecelfabrikant Solland Solar in Heerlen zijn een van de eerste klanten die deze oplossing van waterleverancier WML in gebruik nemen.

Slimme Meter laat waterverbruik online zien
Door inzicht in het waterverbruik en de momenten waarop er een piek optreedt, kunnen klanten het verbruik optimaliseren. Dat is niet alleen goed voor hun beurs, maar ook voor het milieu. De Slimme Meter wordt op afstand uitgelezen, wat betekent dat er geen fysieke meteropname meer hoeft plaats te vinden. Klanten kunnen sterk afwijkend waterverbruik snel signaleren en kunnen dan ook snel ingrijpen. De Slimme Meter maakt het mogelijk om het verbruik draadloos, overal ter wereld en met regelmaat in de gaten te houden. 

Toverland en Solland Solar
De activiteiten van Attractiepark Toverland en Solland Solar zijn heel verschillend, maar bij beide bedrijven speelt water een grote rol. Toverland heeft veel waterattracties, Solland gebruikt water bij het spoelen van de zonnecellen. Bij beide bedrijven zijn de eerste ervaringen met de Slimme Meter positief. De nieuwe inzichten zijn voor Solland aanleiding om de pieken in het waterverbruik af te vlakken. Toverland kan het waterverbruik nu exact relateren aan de bezoekersaantallen.

De Slimme Meter WML
Meer informatie over de Slimme Meter.
  • Naam : Delahaye John
    Datum reactie : 29-03-13 08:40:31
    Reactie : Is er geen slimme meter voor de normaal gebruiker tot je kunt zien waar je pieken van verbruikliggen en in welke uren
  • Naam : Gerrit
    Datum reactie : 13-03-13 17:48:27
    Reactie : Het lijkt mij een slecht plan.... Per toeval heb ik zag ik dat de meter door loopt terwijl er geen water gebruikt werd. Nee geen lek of zo.... de meter stopt niet direct maar loopt nog heel even door... zeker nog vier keer rond... in Duitsland is er een test geweest dat er dus 25% meer op de meter staat en er daadwerkelijk is gebruikt... Dus oproep aan een iedereen doe de reclame van de krultang alleen eens met de water meter u zult zien, dat deze niet direct stopt maar heel even door loopt.....
  • Naam : WML
    Datum reactie : 27-02-13 16:08:11
    Reactie : Beste meneer Gubbels, De Slimme Meter is alleen bedoeld voor de zakelijke markt. Dat wil zeggen dat alleen bedrijven de meter kunnen aanvragen. Met vriendelijke groet, WML
  • Naam : Michel Gubbels
    Datum reactie : 27-02-13 14:57:24
    Reactie : Krijgt iedereen die nu de meter laat vervangen, een slimme watermeter?
  • Naam : WML
    Datum reactie : 26-02-13 10:54:09
    Reactie : Beste meneer Mennink, U kunt het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Dit kan telefonisch via 0800 - 023 30 40 of u kunt het contactformulier invullen via www.wml.nl/contact. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, WML
  • Naam : WML
    Datum reactie : 26-02-13 10:45:09
    Reactie : Beste meneer Mennink, U kunt hiervoor het beste naar onze gratis klantenlijn bellen: 0800 - 023 30 40 of u vult het contactformulier met uw vraag in via www.wml.nl/contact. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, WML
  • Naam : W Menniink
    Datum reactie : 25-02-13 22:13:39
    Reactie : Hallo, ik heb de vorige week (week8) van u een mailtje dat er in week 9 nieuwe watermeters geplaatst gingen worden . Nu ben ik dat mailtje kwijt en vraag me af of dit bij mij (6136JD 5) ook in week 10 kan gebeuren omdat ik hier verlof voor moet nemen en dit niet gaat van de een op de andere dag (zeker nu er ook nog collega`s ziek zijn). In afwachting van uw antwoord ; W.Mennink.
  • Naam : WML
    Datum reactie : 22-02-13 09:22:41
    Reactie : Tarieven/offertes kunnen via zakelijk@wml.nl worden aangevraagd. MVG, WML
  • Naam : M. Ossen, ZOwonen
    Datum reactie : 22-02-13 08:38:09
    Reactie : Goed en gewenst initiatief! Wil graag weten wat een uitrol van ca 445 stuks zou moeten gaan kosten.
  • Naam : J.J.M Luijten
    Datum reactie : 20-02-13 11:00:41
    Reactie : zeker goed, allen moet het geen extra kosten met zich meebrengen.
  • Naam : J.W.Triepels
    Datum reactie : 19-02-13 13:46:47
    Reactie : zeker , een goed initiatief,maar wat zijn de aansluitkosten?
  • Naam : Max
    Datum reactie : 05-02-13 17:08:23
    Reactie : Goed initiatief!
  • Naam : Max
    Datum reactie : 05-02-13 17:07:46