Website momenteel te druk

Op dit moment is de WML website niet goed bereikbaar.
Probeer het over een aantal minuten a.u.b. nogmaals.
Kijk op twitter voor de actuele informatie.
Er zijn 0 storingen. Op 73 plekken zijn er werkzaamheden
mijnWML is uw persoonlijke online omgeving. Hier bekijkt en beheert u uw gegevens, waterverbruik, termijnbedrag, facturen of geeft u een verhuizing door.
Lees voor

Maatregelen coronavirus

Het coronavirus verspreidt zich (net als andere griepvirussen) niet via drinkwater. De Nederlandse drinkwaterbedrijven, waaronder WML, verwachten geen problemen met de levering van drinkwater. Wel hebben de landelijke maatregelen tegen de verspreiding van het virus effect op onze werkzaamheden.

In het belang van onze klanten en medewerkers, minimaliseren we het aantal contacten aan de deur.

Tot en met 6 april geldt daarom het volgende:

Geplande werkzaamheden

  • Geplande afspraken voor het opnemen van meterstanden, het verwisselen of verplaatsen van watermeters en het vernieuwen van de waterleiding ‘achter de voordeur’ gaan niet door. Wij nemen t.z.t. contact op om een nieuwe afspraak te maken.
  • Projecten of onderhoudswerkzaamheden die noodzakelijk zijn voor de continuïteit van de drinkwaterlevering gaan door. Werkzaamheden waarbij meerdere woningen tijdelijk van het water moeten worden afgesloten, beperken we daarbij tot een minimum.
  • We voeren geen huisbezoeken vanwege betalingsachterstanden uit.

Storingen

  • Onze storingsdienst blijft gewoon bereikbaar zoals u van ons gewend bent. Onze monteurs staan 24/7 klaar om storingen op te lossen.
    Wanneer u belt naar het storingsnummer 043 - 309 09 09 wordt gevraagd of u (mogelijk) besmet bent met het coronavirus, andere luchtwegklachten en/of koorts hebt en of u in quarantaine/thuisisolatie zit. 
    Als dat het geval is, neemt de monteur de nodige veiligheidsmaatregelen. Hij vraagt u om in een andere ruimte te blijven zo lang hij in uw huis is.

Afsluitingen wegens betalingsachterstand

  • Vanwege het belang van hygiëne sluiten wij voorlopig geen huishoudens van het water af. Het reguliere incassoproces loopt door, dus u zult ook herinneringen en aanmaningen blijven ontvangen. Het is dus belangrijk dat u de facturen tijdig betaalt om incassokosten te voorkomen.

Telefonische klantenservice beperkt

  • De telefonische bereikbaarheid is mogelijk anders dan u van ons gewend bent. We vragen u daarom uw verzoeken en vragen zoveel als mogelijk via onze website te stellen. U kunt dit doen door een contactformulier in te vullen of een e-mail te sturen naar info@wml.nl. U kunt overigens veel zaken zelf digitaal regelen via mijnWML of Direct regelen op de homepage van onze website zoals een verhuizing doorgeven, het wijzigen van persoonlijke gegevens, een factuur inzien of betalen, de meterstand doorgeven en dergelijke.

De hier genoemde maatregelen zijn tot nader order tijdelijk. Na 6 april worden de werkzaamheden weer hervat. 

Wij danken u voor uw begrip.

Reageren

Regel uw zaken zelf via mijnWML

U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiële waterzaken regelen.