Website momenteel te druk

Op dit moment is de WML website niet goed bereikbaar.
Probeer het over een aantal minuten a.u.b. nogmaals.
Kijk op twitter voor de actuele informatie.
Er zijn 3 storingen. Op 72 plekken zijn er werkzaamheden
mijnWML is uw persoonlijke online omgeving. Hier bekijkt en beheert u uw gegevens, waterverbruik, termijnbedrag, facturen of geeft u een verhuizing door.
Lees voor

Begeleiding bij uw schulden

Het bespreken van betalingsproblemen is vaak lastig. WML vindt het belangrijk dat het water voor klanten betaalbaar is. Toch kan het gebeuren dat u niet kunt betalen. WML werkt samen met gemeentes om u hierbij te helpen.

Ons incassobeleid richt zich op het voorkomen van waterafsluiting. Kunt u niet op tijd betalen? Dan vragen wij u contact met ons op te nemen. Wij kijken samen naar een oplossing. Helpt deze oplossing niet? Dan vragen wij u contact op te nemen met uw gemeente voor schuldhulpverlening. Bij schuldhulpverlening krijgt u begeleiding bij uw geldzaken. Door op tijd aandacht te geven aan uw geldzaken, voorkomt u dat uw schulden toenemen.  

Samenwerking met gemeentes om hogere schulden te voorkomen

WML geeft signalen door aan gemeentes om hogere schulden te voorkomen. Dit gebeurt na een persoonlijk bezoek van onze incasseerder. Het is ook mogelijk dat u zelf contact opneemt met een instantie voor schuldhulpverlening. Deze instantie neemt contact op met WML. Met deze instantie overleggen wij de mogelijkheden voor het oplossen van uw schuld.

WML heeft een sociaal maatschappelijke rol. Dit betekent dat wij onze klanten willen helpen. Daarom vinden wij het ook belangrijk u verder te helpen met uw geldzaken.

Betalingsmogelijkheden Incassoprocedure

Niet gevonden wat u zocht of liever persoonlijk contact?

Contactmogelijkheden

Regel uw zaken zelf via mijnWML

U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiƫle waterzaken regelen.