Website momenteel te druk.

Op dit moment is de WML website niet goed bereikbaar.
Probeer het over een aantal minuten a.u.b. nogmaals.
Kijk op twitter voor de actuele informatie.
Er zijn 2 storingen. Op 57 plekken zijn er werkzaamheden.
mijnWML is uw persoonlijke online omgeving. Hier bekijkt en beheert u uw gegevens, waterverbruik, termijnbedrag, facturen of geeft u een verhuizing door.

Watermeter

►    Hoe geef ik mijn meterstand door?

Bekijk hieronder de hulpvideo of neem de instructiekaart erbij.

Meterstand doorgeven 

►    Mijn meterstand wijkt sterk af. Wat kan ik doen?

Controleer of u de juiste meter heeft opgenomen. De watermeter is een kleine ronde meter met een dekseltje erop. U dient de eerste 5 witte cijfers in het zwarte deel door te geven. Er kan natuurlijk ook een lekkage zijn. Dit kunt u zien als u op de meter kijkt en het radartje draait door terwijl geen water verbruikt wordt.

►    Mijn meter is verwisseld en nu is er een lekkage?

Vaak is sprake van condens (druppels water/vocht) op de watermeter/leiding. Het kan zijn dat u dit 2 tot 3 keer moet wegvegen. Als het probleem niet verholpen is na enkele uren dan kan sprake zijn van een lekkage. Bekijk de instructievideo hieronder om te bepalen welke situatie van toepassing is en welke stappen u kan ondernemen. 

Informatie en tips bij storingen thuis Information and tips for problems at home

►    Waar vind ik het opnamenummer?

Het opnamenummer vindt u in de brief of e-mail die u heeft gekregen om de jaarlijkse watermeterstand door te geven.

►    Belt WML voor het doorgeven van de watermeterstand?

Binnen uw opnamemaand van vier weken heeft u de tijd om de meterstand (online) aan ons door te geven. Geeft u géén meterstand door na de eerste en na de tweede herinnering? Dan wordt u door WML via een voicebericht/de opnametelefoon gebeld. Of u ontvangt een sms-bericht. Het voicebericht is een vooraf ingesproken bericht dat soms tot verwarring kan leiden. WML benadert u om alsnog de meterstand door te geven. Dit kan ook in het weekend voorkomen. Aan de hand van uw meterstand wordt uw termijnbedrag bepaald. Daarom is het belangrijk dat u dit op tijd aan ons doorgeeft. Zo voorkomt u een schatting van de meterstand. Bij een schatting rekenen wij een onjuist verbruik af.

Niet gevonden wat u zoekt of liever persoonlijk contact?

Contactmogelijkheden

Regel uw zaken zelf via mijnWML

U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiële waterzaken regelen.