Website momenteel te druk

Op dit moment is de WML website niet goed bereikbaar.
Probeer het over een aantal minuten a.u.b. nogmaals.
Kijk op twitter voor de actuele informatie.
Er zijn 3 storingen. Op 76 plekken zijn er werkzaamheden
mijnWML is uw persoonlijke online omgeving. Hier bekijkt en beheert u uw gegevens, waterverbruik, termijnbedrag, facturen of geeft u een verhuizing door.
Lees voor

Verhuizen

 

►    Hoe geef ik mijn verhuizing door via mijnWML?

Bekijk hieronder de instructievideo. Nog geen account voor mijnWML? Neem onze instructiekaart erbij om snel een account aan te maken.

Inloggen, registreren en verhuizen 

►    Vanaf welk moment kan ik mij aan- of afmelden?

Vanaf de datum van sleuteloverdracht meldt u zich aan of af. 

Verhuizing doorgeven

►    Kan ik mijn toekomstige verhuizing al aan WML doorgeven?

Ja, u kunt uw toekomstige verhuizing 60 dagen van te voren doorgeven in mijnWML. U ontvangt op de datum van sleuteloverdracht een herinnering per e-mail. Hierin vragen wij u de watermeterstand door te geven. Wij maken dan uw verhuizing compleet.

Aanmelden in de toekomst

Afmelden in de toekomst   

►    De datum van sleuteloverdracht die ik heb doorgegeven is veranderd, wat moet ik doen?

Wij vragen u contact met ons op te nemen. Wij passen de datum van sleuteloverdracht voor u aan.

►    Ik ontvang nog een factuur van het oude adres terwijl ik al verhuisd ben. Wat moet ik doen?

Heeft u nog geen eindafrekening ontvangen en ontvangt u nog termijnfacturen? Dan bent u niet afgemeld. Geef de watermeterstand per datum sleuteloverdracht door via mijnWML. U moet zich eerst inloggen. Rechts onderaan de pagina staat ‘’verhuizing doorgeven’’. Wilt u het liever telefonisch doorgeven? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij melden u af met maximaal één maand terug.

►    Is het mogelijk om tijdelijk twee adressen op mijn naam te hebben?

Ja, dit is mogelijk. U meldt zich dan onder uw huidige klantnummer aan voor het nieuwe adres en heeft tijdelijk twee woningen. Na de sleuteloverdracht van de oude woning kunt u het adres afmelden. Hiervoor is de eindstand van de watermeter nodig.

►    Ik ga verhuizen vanwege een scheiding, wat moet ik regelen?

Het is niet mogelijk om een tenaamstelling te wijzigen op een lopend contract. Wij vragen u vriendelijk geen mutaties door te voeren via mijnWML. Gaat u scheiden of bent u al gescheiden? Controleer op welke naam het contract staat.

Situatie 1

Het contract staat op naam van mijn ex-partner en ik ga verhuizen. U hoeft niets te doen. Uw ex-partner heeft een contract met WML. Wij adviseren u het rekeningnummer te controleren waarvan automatisch geïncasseerd wordt. Vergeet u niet aan te melden op uw nieuwe adres.

Situatie 2

Het contract staat op mijn naam en ik blijf op het huidige adres wonen. U hoeft niets te doen. U heeft een contract met WML. Wij adviseren u het rekeningnummer te controleren waarvan automatisch geïncasseerd wordt.

Situatie 3

Het contract staat op mijn naam en ik ga verhuizen. In dit geval is het van belang dat u zich afmeldt. Wij vragen u de watermeterstand per datum vertrek door te geven. Binnen twee weken ontvangt u de eindafrekening. Uw ex-partner moet zichzelf aanmelden.

Afmelden

Situatie 4

Het contract staat op naam van mijn ex-partner en ik blijf op het huidige adres wonen. In dit geval is het van belang dat u zich aanmeldt als nieuwe klant. U krijgt dan een nieuw contract met een nieuw klantnummer. Binnen twee weken ontvangt uw ex-partner een eindafrekening. 

Aanmelden

Handige tip

Omdat uw gezinssamenstelling wijzigt door een scheiding adviseren wij u om het termijnbedrag aan te passen.

Termijnbedrag wijzigen

Niet gevonden wat u zocht of liever persoonlijk contact? 

Contactmogelijkheden

Regel uw zaken zelf via mijnWML

U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiële waterzaken regelen.