Website momenteel te druk

Op dit moment is de WML website niet goed bereikbaar.
Probeer het over een aantal minuten a.u.b. nogmaals.
Kijk op twitter voor de actuele informatie.
Er zijn 0 storingen. Op 68 plekken zijn er werkzaamheden
mijnWML is uw persoonlijke online omgeving. Hier bekijkt en beheert u uw gegevens, waterverbruik, termijnbedrag, facturen of geeft u een verhuizing door.
Lees voor

Verhuizen

Bij een verhuizing komt er veel op u af. WML helpt u hier graag bij. Aan- en afmelden is mogelijk vanaf de datum sleuteloverdracht. Om de aan- of afmelding te verwerken is de meterstand nodig.

►    Bent u woonachtig buiten Limburg en gaat u verhuizen naar Limburg?

Als u naar Limburg verhuist moet u zich binnen acht dagen aanmelden.

Aanmelden als nieuwe klant

►    Bent u woonachtig binnen Limburg en verhuist u binnen de provincie?

Aanmelden als bestaande klant

►    Bent u woonachtig in Limburg en verhuist u binnen of buiten de provincie?

Als WML geen afmelding ontvangt, dan blijft u aansprakelijk voor de betaling van de kosten. Afmelden kan met maximaal één maand terugwerkende kracht.

Afmelden

►    Verhuizen in de toekomst

Bij WML is het mogelijk uw verhuizing in de toekomst door te geven. De aan- of afmelding kunt u tot 60 dagen vooruit doorgeven. U geeft de datum van sleuteloverdracht door. Vervolgens ontvangt u op deze datum een herinnering per e-mail. Hierin vragen wij u de watermeterstand door te geven. Wij maken dan uw verhuizing compleet.

Aanmelden in de toekomst Afmelden in de toekomst

►    Tijdelijk twee adressen

Het is mogelijk dat u tijdelijk twee adressen op uw naam heeft. Dit komt voor als u de sleutels van de nieuwe woning al heeft ontvangen maar de sleutels van de oude woning nog niet heeft ingeleverd. Aanmelden van het nieuwe adres kan onder uw huidige klantnummer. Na de sleuteloverdracht van de oude woning meldt u het adres af.

Extra adres aanmelden

►    Scheiden

Het is niet mogelijk een tenaamstelling te wijzigen op een lopend contract. Wij vragen u vriendelijk geen mutaties door te voeren via mijnWML. Gaat u scheiden of bent u al gescheiden? Controleer op welke naam het contract staat.

1.    Het contract staat op naam van mijn ex-partner en ik ga verhuizen.

U hoeft niets te doen. Uw ex-partner heeft een contract met WML. Wij adviseren u het rekeningnummer te controleren waarvan automatisch geïncasseerd wordt. Vergeet u niet aan te melden op uw nieuwe adres.

2.    Het contract staat op mijn naam en ik blijf op het huidige adres wonen.

U hoeft niets te doen. U heeft een contract met WML. Wij adviseren u het rekeningnummer te controleren waarvan automatisch geïncasseerd wordt.

3.    Het contract staat op mijn naam en ik ga verhuizen.

In dit geval is het van belang dat u zich afmeldt. Wij vragen u de watermeterstand per datum vertrek door te geven. Binnen twee weken ontvangt u de eindafrekening. Uw ex-partner moet zichzelf aanmelden.

4.    Het contract staat op naam van mijn ex-partner en ik blijf op het huidige adres wonen.

In dit geval is het van belang dat u zich aanmeldt als nieuwe klant. U krijgt dan een nieuw contract met een nieuw klantnummer. Binnen twee weken ontvangt uw ex-partner een eindafrekening. 

Handige tip

Omdat uw gezinssamenstelling wijzigt door een scheiding adviseren wij u om het termijnbedrag aan te passen.

Niet gevonden wat u zocht of liever persoonlijk contact?

Contactmogelijkheden

Regel uw zaken zelf via mijnWML

U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiële waterzaken regelen.