Het is belangrijk dat u op tijd betaalt. Als klanten niet aan hun betalingsverplichtingen voldoen, dan worden daar uiteindelijk alle klanten de dupe van. De kosten, zoals het produceren en transporteren van drinkwater, lopen namelijk gewoon door.
Automatische incasso
De makkelijkste manier om te betalen is via automatische incasso. Hiervoor kunt u online toestemming geven via mijnWML. Heeft u nog geen mijnWML account? Registreert u zich dan eerst.
Registreren
Het incassoproces verloopt via de volgende stappen:
► Stap 1 - Betaalt u uw factuur niet binnen de gestelde termijn?
U ontvangt binnen twee weken een herinnering. Betaalt u deze herinnering meteen, dan worden geen extra kosten in rekening gebracht.
► Stap 2 - Betaalt u de herinnering niet binnen de gestelde termijn?
U ontvangt dan een laatste herinnering. Bij deze laatste herinnering hebben wij recht op maximaal € 40,- incassokosten. Wij brengen in eerste instantie maximaal € 15,- in rekening.
► Stap 3 - Betaalt u de laatste herinnering niet binnen de gestelde termijn?
Dan verhogen wij de factuur met maximaal € 25,- incassokosten. Het is mogelijk dat onze incasseerder bij u langskomt. U kunt dan alsnog tot betalen overgaan. Via het wettelijke besluit en de wetgeving leest u meer over de wettelijke incassokosten.
Wettelijke besluit Wetgeving WKI
► Stap 4 - Betaalt u niet naar aanleiding van onze afsluitbrief?
Helaas zijn wij dan genoodzaakt de watertoevoer af te sluiten. Wanneer wij komen afsluiten, heeft u nog een laatste mogelijkheid de afsluiting te voorkomen. Dit kunt u doen door het totale openstaande bedrag inclusief
€ 83,49 voorrijkosten te pinnen bij onze incasseerder. Let op: wij accepteren alleen pin. Contant betalen is niet mogelijk. Als wij uw watertoevoer afsluiten, berekenen wij hier extra kosten voor: € 535,- per aansluiting inclusief heraansluiting (BTW niet van toepassing).
Wij sluiten weer aan als alle openstaande bedragen inclusief kosten zijn ontvangen.
Via de regeling afsluitbeleid voor kleinverbruikers van drinkwater leest u meer over de regels met betrekking tot het afsluiten van drinkwater.
Afsluitbeleid
Hulp bij waterafsluiting
Uw drinkwater wordt afgesloten. Uitstel is nu niet meer mogelijk. Wij bieden hulp bij waterafsluiting. Lees dit goed door. Neem contact op met WML als dat nodig is.
Niet gevonden wat u zoekt of liever persoonlijk contact?
U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiële waterzaken regelen.