Website momenteel te druk.

Op dit moment is de WML website niet goed bereikbaar.
Probeer het over een aantal minuten a.u.b. nogmaals.
Kijk op twitter voor de actuele informatie.
Er zijn 4 storingen. Op 52 plekken zijn er werkzaamheden.
mijnWML is uw persoonlijke online omgeving. Hier bekijkt en beheert u uw gegevens, waterverbruik, termijnbedrag, facturen of geeft u een verhuizing door.

Storing

►    Is WML verantwoordelijk voor mijn lekkage?

WML is verantwoordelijk voor lekkages die plaatsvinden in ons leidingnetwerk vóór de watermeter. Lekkages of bevriezing in uw binneninstallatie (leidingen achter de watermeter) valt niet onder de verantwoordelijkheid van WML. Komt een WML monteur onterecht langs voor uw storing in de binneninstallatie? Dan worden voorrijkosten in rekening gebracht.

Tarievenregeling


►    Ik heb een lekkage in de binneninstallatie, bij wie kan ik terecht?

Onderstaande situaties vallen niet onder verantwoordelijkheid van WML. 

  • Lekkage stopkraan (achter de watermeter) 
  • Lekkage drukregelaar 
  • Geen eigen watermeter (centraal geregeld voor flats) 
  • Hydrofoor functioneert niet (een installatie waarmee binnen een gebouw de waterleiding op druk gehouden wordt. Bij waterafsluiting met werkzaamheden/lekkages kan de hydrofoor uitvallen) 
  • Drukregelaar/ reduceerventiel functioneert niet  
  • Geen warm water of storing aan warmwatertoestel/combiketel 

Bent u huurder? Dan neemt u contact op met de woningstichting of verhuurder.  
 
Bent u eigenaar? Wanneer u een koopwoning heeft, dan bent u zelf verantwoordelijk een loodgieter of installateur in te schakelen.

►    Waar vind ik informatie en tips over storingen thuis?

U heeft een situatie ontdekt waarbij u problemen heeft met de drinkwaterinstallatie. Bekijk hieronder de hulpvideo. Hierin ziet u welke situatie van toepassing is en wat u het beste kan doen.
Watch the instruction video below. In the video you can see which situation applies and what you need to do.

Informatie en tips bij storingen thuis Information and tips for problems at home

Liever de tekst lezen? Klik hier voor de storingsinformatie tekst.
 

►    Waar vind ik een overzicht van de actuele storingen?​

Onze storingen staan vermeld op de website www.waterstoring.nl/wml. Daarnaast vindt u hier een overzicht met veelgestelde storingsvragen www.waterstoring.nl/veelgestelde-vragen

►    Hoelang duurt het voordat een storing is opgelost?​

Wij doen ons uiterste best een storing binnen vier uur op te lossen. Het kan toch langer duren. Dit hangt af van het soort storing. Op onze website www.waterstoring.nl/wml ziet u de status van de storing.

►    Ik heb een storing, waar kan ik dit melden?​

U heeft last van een storing, bijvoorbeeld een kapotte hoofdkraan. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. U meldt uw storing telefonisch via 043-3090909 of via de website www.waterstoring.nl/wml. Klik vervolgens rechtsonder in beeld op de oranje button Uw storing melden. Het telefoonnummer van de klantenservice is ook buiten openingstijden bereikbaar voor het melden van een calamiteit of storing in de drinkwatervoorziening.

►    Wat houdt kookadvies in?​

Wanneer u een kookadvies krijgt, voldoet uw kraanwater niet aan alle eisen. U mag het water uit de kraan niet direct gebruiken. U moet eerst het water 3 minuten doorkoken. Na het koken is het water bruikbaar voor consumptie of voor het bereiden van eten. 

Kookadvies

Niet gevonden wat u zoekt of liever persoonlijk contact?

Contactmogelijkheden

Regel uw zaken zelf via mijnWML

U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiële waterzaken regelen.