Watermeter
Uw drinkwaterverbruik wordt vastgesteld door de stand van de watermeter op te nemen. Deze bevindt zich in uw woning. Meestal in de meterkast dicht bij de voordeur. In oudere woningen ook wel in de kelder. WML vraagt u om zelf de stand van de watermeter door te geven. Er komt geen meteropnemer van WML aan de deur.
De watermeter ziet er uit als een van beide types op de foto. Noteer de meterstand op de volgende manier:
Noteer de vijf cijfers uit het gele vak
Noteer alleen de vijf cijfers uit het zwarte vlak
Meterstand doorgeven
De meest eenvoudige manier is om deze knop in de e-mail te gebruiken:
Werkt deze manier niet, ga dan naar https://www.wml.nl/meterstand-doorgeven/.
U ziet dit scherm:
Klik op ‘Volgende’
U ziet dit scherm:
Klik weer op ‘Volgende’
Als de meterstand overeenkomt met de verwachting dan ziet u deze melding. U bent dan klaar.
Wanner u dit scherm ziet...
... dan is uw verbruik veel hoger of lager dan in het verleden. Controleer of u de meterstand correct heeft ingegeven. Als de meterstand klopt dan vragen wij om een reden voor de afwijking. Geef bij 1. ‘Reden van afwijking’ aan wat de reden kan zijn. U kunt kiezen uit:
Lekkage |
Meer bewoners |
Meer gesproeid |
Vijver/zwembad gevuld |
Er was in het verleden vaker sprake van een schatting |
Meer productie (bedrijven) |
Andere reden, vul toelichting in |
Nadat u een reden heeft opgegeven, kunt u de afwijkende meterstand opslaan.
Vervolg
U krijgt een bevestigingsmail van de doorgegeven meterstand. Binnen drie weken na het doorgeven van de meterstand ontvangt u de factuur van WML.
Hartelijk dank voor het doorgeven van de meterstand!
U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiële waterzaken regelen.