Website momenteel te druk.

Op dit moment is de WML website niet goed bereikbaar.
Probeer het over een aantal minuten a.u.b. nogmaals.
Kijk op twitter voor de actuele informatie.
Er is 1 storing. Op 44 plekken zijn er werkzaamheden.
mijnWML is uw persoonlijke online omgeving. Hier bekijkt en beheert u uw gegevens, waterverbruik, termijnbedrag, facturen of geeft u een verhuizing door.

Verzoek om de meterstand door te geven aan WML

U heeft een e-mail of een brief ontvangen van WML. Drinkwaterbedrijf WML levert drinkwater in de provincie Limburg. Ook uw woning is aangesloten op het leidingnet van WML. U betaalt aan WML voor het gebruikte water, één keer per jaar verrekenen wij uw voorschotten met het daadwerkelijke waterverbruik via de jaarnota.

Watermeter

Uw drinkwaterverbruik wordt vastgesteld door de stand van de watermeter op te nemen. Deze bevindt zich in uw woning. Meestal in de meterkast dicht bij de voordeur. In oudere woningen ook wel in de kelder. WML vraagt u om zelf de stand van de watermeter door te geven. Er komt geen meteropnemer van WML aan de deur.

De watermeter ziet er uit als een van beide types op de foto. Noteer de meterstand op de volgende manier:

Noteer de vijf cijfers uit het gele vak

Noteer alleen de vijf cijfers uit het zwarte vlak

Meterstand doorgeven

De meest eenvoudige manier is om deze knop in de e-mail te gebruiken:

Werkt deze manier niet, ga dan naar  https://www.wml.nl/meterstand-doorgeven/.

U ziet dit scherm:

  1. Vul het ‘Opnamenummer’ in dat in de e-mail staat.
  2. Vul de postcode van het verbruiksadres in.

Klik op ‘Volgende’

U ziet dit scherm:

  1. Vul uw e-mail adres in. Op dit adres krijgt u een bevestiging van de doorgegeven meterstand.
  2. Vul de datum van de opname in.
  3. Vul de meterstand in.

Klik weer op ‘Volgende’

Als de meterstand overeenkomt met de verwachting dan ziet u deze melding. U bent dan klaar.

Wanner u dit scherm ziet...

... dan is uw verbruik veel hoger of lager dan in het verleden. Controleer of u de meterstand correct heeft ingegeven. Als de meterstand klopt dan vragen wij om een reden voor de afwijking. Geef bij 1. ‘Reden van afwijking’ aan wat de reden kan zijn. U kunt kiezen uit:

Lekkage

Meer bewoners

Meer gesproeid

Vijver/zwembad gevuld

Er was in het verleden vaker sprake van een schatting

Meer productie (bedrijven)

Andere reden, vul toelichting in

Nadat u een reden heeft opgegeven, kunt u de afwijkende meterstand opslaan.

Vervolg

U krijgt een bevestigingsmail van de doorgegeven meterstand. Binnen drie weken na het doorgeven van de meterstand ontvangt u de factuur van WML.

Hartelijk dank voor het doorgeven van de meterstand!

Regel uw zaken zelf via mijnWML

U kunt de meeste zaken rondom uw drinkwateraansluiting zelf online regelen. In mijnWML bekijkt en beheert u bijvoorbeeld uw gegevens, kunt u een verhuizing doorgeven en kunt u de financiële waterzaken regelen.